Detailing auta – opinie, efekty polerowania

Ferrari po detailingu

Samochody starzeją się w różnym tempie. Zależy to zarówno od jakości użytych materiałów jak i intensywności użytkowania. Wiadomo, że osoby które robią rocznie 10 tysięcy kilometrów na długich trasach w mniejszym stopniu zużyją wnętrze pojazdu niż kierowcy często wychodzący z samochodu. We wnętrzu najczęściej zużywa się bok fotela kierowcy, mieszki dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego, a także kierownica.

Dlaczego lakier się niszczy?

Uszkodzenia karoserii to bardzo szeroki temat, który zależy od wielu czynników zarówno zależnych jak i niezależnych od użytkownika. Stopień zużycia lakieru jest tym większy im samochód bardziej narażony jest na warunki zewnętrzne. Wliczają się tu zarówno zimowe trasy po solonych i piaskowanych drogach, które sprzyjają korozji i matowieniu jak i miejsce użytkowania pojazdu, który w mieście narażony jest na zarysowania przez osoby trzecie w znacznie większym stopniu niż w małych miejscowościach czy na wsi.

Do czynników zależnych od właściciela należą przede wszystkim: pielęgnacja lakieru(mycie, woskowanie) oraz garażowanie. Promienie słoneczne mają zabójczy wpływ na lakier. Pod wpływem długotrwałego przebywania na słońcu lakier traci swój blask, efekt ten jest najbardziej widoczny na samochodach w kolorze czerwonym. Typowe dla starszych modeli zmatowienie i przejście czerwonego koloru w różowy można uratować przez wykonanie profesjonalnej korekty lakieru i polerowanie. Po takim działaniu lakier odzyskuje dawny blask.

Polerowanie a usuwanie rys

Samochód to często coś więcej niż narzędzie pracy czy środek lokomocji, dzięki któremu przemieszczamy się z punktu a do punktu b. Już kilkuletnie użytkowanie może doprowadzić do licznych mikro zarysowań lakieru wynikających z mycia lub warunków atmosferycznych. Aby pozbyć się rys należy wykonać polerowanie. Można to oczywiście zrobić samemu przy użyciu polerki wolnoobrotowej oraz past ściernych o kilku gradacjach. Zaczynając polerkę od pasty ściernej przez średnią aż po lekko ścierną pozbędziemy się rys z lakieru. Istnieje jednak wiele niebezpieczeństw czychających na amatora polerującego swoje auto. Czytaj dalej i uniknij tych błędów!

polerowanie lakieru przez profesjonalistę

Kółka na lakierze

Prosty błąd wynikający z użycia zbyt agresywnej gąbki i pasty oraz mocnego docisku i utrzymywania polerki w jednym miejscu. Efekt może być trudny do zniwelowania, uważajcie!

Przypalony lakier

Nieodpowiednie narzędzia to jedna z najczęściej występujących przyczyn nieudanej polerki. Użycie zwykłej szlifierki kątowej jest niedopuszczalne. Zbyt wysokie obroty sprawią, że może w bardzo krótkim czasie dojść do przypalenia powłoki lakierniczej – to nieodwracalne! Nigdy nie poleruj lakieru szlifierką kątową. Stosuj tylko i wyłącznie polerki wolnoobrotowe, z powodzeniem można kupić używaną tanią polerkę wolnoobrotową za mniej niż 100zł – to pozostałosci po osobach, które dały sobie spokój i zawiozły samochód do auto spa.

Głębokie rysy do podkładu

Niedokładnie umycie karoserii może zniweczyć wszystko. Wystarczy jedno ziarenko piasku, które dostanie się między krążek polerski i lakier. Pamiętajcie, polerowanie auta to odpowiedzialne zadanie. Lepiej sprawdzić dokładnie stan czystości powierzchni kilka razy niż oddać później cały element do lakierowania!

W środowisku motoryzacyjnym opinie o samodzielnym polerowaniu są podzielone. Jeśli czujesz, że to nie jest dla Ciebie – oddaj samochód profesjonalistom!

 

Polerowanie lakieru – efekty przed i po

Poprosiliśmy auto spa Erbe Detailing z Łodzi o użyczenie swojego materiału fotograficznego, który pokazuje różnicę przed i po polerowaniu samochodu. To niesamowite jak wiele można zyskać dzięki fachowemu podejściu do tematu. Profesjonaliści pracujący w Erbe sumiennie przygotowują lakier do polerowania i używają tylko markowych środków polerskich oraz maszyn zapewniających stabilność podczas pracy. Efekty oceńcie sami!

korekta lakieru metalic przed i po polerowaniu polerka w erbe detailing z łodzi

Kiedy warto zrobić detailing samochodu

Detailing to doskonały prezent dla auta na każdą okazję jednak są pewne momenty w cyklu życia auta, które w szczególnie nadają się do wykonania kompleksowego czyszczenia i korekty lakieru.

 

Zabezpieczenie lakieru auta z salonu

Nowe auto i już do korekty? Nieprawdopodobne, a jednak warto w dniu zakupu zgłosić się do firmy zajmującej się auto detailingiem, by skutecznie zabezpieczyć powłokę lakierniczą auta tuż po wyjechaniu z salonu. Po nałożeniu ceramicznej powłoki ochronnej zachowamy piękny wygląd na dłużej, lakier nie matowi się tak szybko i będzie znacznie bardziej odporny na promienie słoneczne. Dzięki temu zabezpieczeniu wartość Twojego samochodu nie spadnie tak drastycznie po pierwszym roku użytkowania, gdyż dalej będzie wyglądał jak nowy! Takie zabezpieczenie to koszt rzędu 2 do 4 tysięcy złotych i zależy od rozmiaru samochodu.

Detailing używanego auta

Tutaj nie ma wątpliwości, niemal każdy używany samochód na polskim rynku wtórnym wymaga wykonania detailingu zarówno wnętrza jak i karoserii. Powinien go zrobić zarówno kupujący jak i sprzedający samochód, poniżej opiszę kilka pozytywnych efektów, które można osiągnąć dzięki detailingowi.

Korekta lakieru i wnętrza przed sprzedażą

To ostatni moment na zmianę decyzji o sprzedaży samochodu. Jeżeli czujesz, że Twoje auto jest podniszczone, a wszyscy mówią żebyś się go pozbył – daj mu jeszcze szansę i zrób kompleksowy detailing, odmienisz jego wizerunek i podniesiesz wartość przy ewentualnej sprzedaży. Zniszczone auto poddane korekcie może zyskać na wartości nawet dwukrotnie względem wydanych pieniędzy na wykonanie usługi.

blank

Detailing tuż po zakupie

W cenę samochodu, który kupowany jest z drugiej ręki warto wliczyć usługę detailingu. Poprawisz nie tylko swój humor i odczucia z użytkowania, Twój nowy-używany samochód będzie w stanie niemal fabrycznym!

 

Z czego składa się kompleksowy detailing samochodu

Detailing można podzielić na dwie części – czyszczenie z zewnątrz oraz detailing wnętrza pojazdu. W skład obydwu elementów wchodzi wiele czynności.

Detailing z zewnątrz

Czyszczenie karoserii rozpoczyna się od pianowania pojazdu, które jest wstępem do bezpiecznego mycia karoserii. Kolejnym elementem jest mycie felg. Podczas hamowania klocki hamulcowe ścierają się w wysokiej temperaturze i osadzają czarny pył na felgach. Jest on trudny do usunięcia bez użycia odpowiednich środków chemicznych. Kolejnym etapem jest glinkowanie, po którym wykonywane jest chemiczne oczyszczanie i dwuetapowa korekta lakieru zwieńczona aplikacją powłoki ceramicznej. W ramach detailingu myte są szyby, szyba przednia poddawana jest dodatkowo zabezpieczeniu, a na opony nakładany jest dressing.

czyszczenie felg z pyłu klocków hamulcowych

Detailing wnętrza

Standardowo procedura zaczyna się od odkurzenia wnętrza i prania dywaników. W kolejnym kroku następuje pranie materiałowej tapicerki lub renowacja i zabezpieczenie skóry. Deska rozdzielcza i wszystkie plastiki są czyszczone i zabezpieczane, a zwieńczeniem detailingu jest aplikacja nuty zapachowej.

Takie podejście do kompleksowej renowacji wnętrza zapewnia fachowo wykonaną pracę i świetne efekty.