5 funkcjonalności, które powinna mieć aplikacja do płatności mobilnych

senior płaci smartfonemSmartfonem płacą również seniorzy.

Aplikacje mobilne cieszą się dużą popularnością wśród Polaków, również seniorów – szczególnie te, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie. Spore zainteresowanie widoczne jest w przypadku aplikacji umożliwiających dokonywanie płatności mobilnych. Zanim jednak pobierzesz jedną z dostępnych apek na swój smartfon, poznaj 5 głównych funkcjonalności. Dzięki tym cechom, dokonywanie płatności będzie jeszcze wygodniejsze.

Aplikacji stworzonych z myślą o płatnościach mobilnych nie jest wiele. Teoretycznie można więc przetestować każdą z nich i wybrać najbardziej dostosowaną do potrzeb. Można też ocenić konkretne rozwiązania mobilne pod kątem kilku istotnych funkcjonalności.

Płatność w sklepach internetowych i stacjonarnych

Dobra aplikacja mobilna powinna pozwalać na dokonywanie bezgotówkowych transakcji w każdym sklepie internetowym oraz stacjonarnym. Ważne jest przy tym, aby obsługiwała nie tylko wielkie sieci handlowe, ale również małe osiedlowe sklepiki.

Płatność w punktach usługowych

Możliwość dokonywania płatności za pomocą aplikacji na telefon w sklepach to za mało. Ważne jest, aby aplikacja dawała dostęp do transakcji bezgotówkowych w punktach usługowych, np. restauracjach, stacjach paliw.

Dobra aplikacja daje także możliwość dokonywania płatności za zamówione jedzenie, rezerwowanie wycieczek itp.

Możliwość połączenia wszystkich kart płatniczych

Funkcjonalna aplikacja mobilna powinna łączyć w sobie wszystkie karty płatnicze należące do użytkownika. Dzięki temu brak środków na jednym koncie nie będzie zaskoczeniem i przykrą niespodzianką, gdy dojdzie do płatności.

Możliwość dodania kart lojalnościowych i podarunkowych

Aplikacja mobilna, która pozwala na przypisanie do użytkownika kart lojalnościowych czy podarunkowych, zwiększa swoją funkcjonalność. Dzięki temu kupujący może otrzymywać oferty specjalne i nigdy nie przegapi wyjątkowych okazji.

Prostota obsługi

Korzystanie z aplikacji na telefon do płatności nie może być skomplikowane. Powinno ograniczać się do wykonania zaledwie kilku kliknięć – bez konieczności wypełniania za każdym razem długich formularzy czy wpisywania danych karty płatniczej.